Thursday, December 1, 2011

1 December That Made Me Cry -

Hey peeps. Assalamualaikum. Today, dah 1 December kan. Rasa macam kejap jee. Tak lama lagi dah naik sekolah and aku akan menghadapi exam PMR yang sangat menakutkan aku. -,- Dah bulan December ni, mesti ramai yang mengharap sesuatu yang menggembirakan berlaku kan? Me too. Siapa yang tak nak. Tapi hari ni, ada benda membuatkan aku tertawa dan ada yang membuatkan aku sedih. Majoriti, menyedihkan.

Aku pergi MyDin hari ni dengan nenek aku, beli barang lah kan. Dekat dalam tu, aku asik nak langgar orang jee. Ada satu lorong tu, aku undur sebab nak pusingkan trolley, tiba-2 ada suara dari belakang macam nak tahan aku dari undur lagi. Memang ada orang. Maaf bang, tak sengaja. -,- Dah beli, nenek aku nak makan, aku tolong belikan soto. Orang yang jual tu aku pergi panggil pakcik. Tapi sebenarnya muda lagi. Haha. Maaf. -,-

On the way balik, salah faham lagi dengan nenek aku. Aku tak dapat nak outing dengan kawan Sabtu ni, tak dapat nak tengok twilight dekat rumah jiran. Sampai rumah, nenek dah marah-marah, ungkit sana sini. Aku dah penat dengan benda ni semua. Aku tak tahan sampai menangis, nak menjerit pun ada. Hemm, mungkin ni dugaan yang Allah bagi dekat aku hari ini dan aku terima seadanya.
'Forgive yourself for your faults and your mistakes and move on'
-Les Brown

sincerely,
Batrisyia Riz 

No comments:

Post a Comment